Uppdaterad:2024-01-01
Genom att lägga en order hos gardsbutikenpanatet.se samtycker du som kund, följande villkor och regler nedan
Tjänsterna på gardsbutikenpanatet.se tillhandahålls av:
Stora Mellösa potatis AB
Lännäs 140
715 93 Odensbacken
E-post: gardsbutiken@stmpot.se
Organisationsnummer: 556283–6311
Försäljning via gardsbutikenpanatet.se, nedan kallad ”Säljaren” sker till privatpersoner, företag föreningar nedan kallade ”Kunden”.
Säljaren förbehåller sig rätten att bedöma om Kunden ska registreras som privatperson eller som företag/förening och kan ändra Kundens registrering. Vid sådan ändring informeras Kunden av Säljaren via e-post.
De villkor som är tillämpliga på Kundens beställning via Säljaren är den version som gäller på dagen för beställningen. Det åligger Kunden att hålla sig uppdaterad om eventuella förändringar i dessa allmänna villkor.
Varor sålda via gardsbutikenpanatet.se får inte säljas vidare eller på annat sätt överlåtas till tredje part utan Säljarens uttryckliga skriftliga samtycke. De varor som säljs genom gardsbutikenpanatet.se är således uteslutande till för konsumtion av Kunden.
Säljaren förbinder sig att bekräfta alla beställningar. Bekräftelse skickas via mejl till den mejladress som Kunden angivit.
Priserna för de beställda varorna är priset som anges på gardsbutikenpanatet.se vid tiden för Kundens beställning. Alla priser är angivna inklusive moms vid inloggning som privatperson, alternativt exklusive moms vid inloggning som företag. Säljaren reserverar sig för eventuella felskrivningar avseende pris eller annan information på gardsbutikenpanatet.se.
För varje beställning via gardsbutikenpanatet.se utgår en leveransavgift på 69 kronor, inklusive moms
För beställningar över 800 kronor, sker leveransen fraktfritt.
På varor vars pris är kopplat till viktenheter kan 10% differens på vikt förekomma. Säljaren anger därmed pris per cirka vikt där differensen från angiven vikt maximalt får vara 10%.
Betalning sker med hjälp av Klarna Check-out där du kan välja mellan fakturabetalning, swish och kortbetalning.
Leverans
Leveransen av Kundens varor sker - om inte annat anges - till den adress Kunden angivit vid registrering. Kunden har alltid möjlighet att ändra adress, tillfälligt eller permanent, under Mina uppgifter på gardsbutikenpanätet.se. Det åligger Kunden att hålla Säljaren uppdaterad med korrekta kunduppgifter och därmed ge Säljaren möjlighet att leverera till rätt adress. Kunden ska se till att det är framkomligt fram till Kundens dörr, så att Säljarens logistiker kan leverera.
Leveransvillkoren är att Kunden ska tillse att någon finns på plats på den angivna leveransadressen under hela det angivna tidsfönstret för att ta emot leveransen. Finns det inte någon mottagare av leveransen på plats under angivet tidsfönster, lämnas leveransen utanför dörren till angiven leveransadress. Kunden meddelas om leverans senast 30 minuter innan avlämning per sms.
Förhandsbeställningar kan inte avbokas då viss produktion planeras utifrån dessa. Direkta köp kan avbokas senast 3 dagar före leverans. Vid avbokning sker återbetalning till det konto Kunden använt för sin betalning. En administrativ avgift om 50 kr tas i dessa fall ut av kund.
Tider för leverans anges på kunds beställningsbekräftelse och finns också angivet på gårdsbutikenpanatet.se.
Kunden har ångerrätt fram till 48 timmar innan beräknad leveranstid.
Kund som vill utöva sin ångerrätt ska kontakta Säljarens kundservice. Kontaktuppgifter återfinns på gårdsbutikenpanatet.se.
Om Kunden frånträder detta avtal kommer Säljaren att betala tillbaka alla betalningar som Säljaren fått av Kunden. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om Kundens beslut att frånträda avtalet avseende de ångrade produkterna. Kunden ombesörjer i sammanhanget själv att de produkter som ångras återsänds till Säljarens lager.
Då Kunden är en konsument och det enligt bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932) (”KKL”) och det är fel på en vara, har Kunden rätt att reklamera på grund av felet. Reklamation ska ske snarast (48 timmar efter levererad vara) efter att felet upptäcktes till Säljarens kundservice. Kunden ska då kunna presentera följande uppgifter och underlag till Säljaren.
Kontaktuppgifter till Säljarens kundservice återfinns gardsbutikenpanatet.se
Säljaren ansvar är i samtliga fall begränsat till varans värde såsom det belastat Kunden. Kostnader i samband med hemleverans återbetalas inte.
Kunden har rätt att vid tvist vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden. Säljaren förbinder sig att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer avseende ärenden som hänskjutits dit.
Skulle Säljaren på grund av yttre omständigheter som rimligen kan anses ligga bortom Säljarens kontroll vara förhindrad att utföra sina åtaganden gentemot Kunden inom utsatt tid eller härav vara förhindrad att alls utföra sina åtaganden, ska detta inte anses vara ett brott mot dessa villkor.
Den inloggningsuppgifter som Kunden väljer för att använda på gardsbutikenpanatet.se är Kundens ansvar. Kunden är ansvarig för all information lämnad till gardsbutikenpanatet.se och alla hos Säljaren lagda beställningar där Kundens inloggningsuppgifter använts. Inloggningsuppgifter ska därför hållas hemliga. Det åligger Kunden att omgående kontakta Säljaren i den händelse att hela eller delar av Kundens inloggningsuppgifter hamnat i orätta händer.
Säljaren behandlar Kundens personuppgifter i enlighet med svensk lagstiftning.
I samband med beställning kan Kunden aktivt välja att Säljaren inte får använda Kundens angivna uppgifter i syfte att kontakta Kunden med olika erbjudanden. Om inget aktivt val görs förbehålls Säljaren rätten att nå ut till Kunden med information och olika typer av erbjudanden.
Utöver vad som särskilt stadgas i dessa villkor avseende Säljarens verksamhet skall de villkor som gäller för användandet av webbplatsen gardsbutikenpanatet.se gälla, inklusive bestämmelser om användning av så kallade cookies.